Ademcoaching

Wil jij ook af van:

  • Benauwdheid door gejaagd, hoog of oppervlakkig ademen
  • Slecht slapen, slapeloosheid,
  • Vermoeidheid
  • Spierspanning of vastzittende spieren
  • Hyperventilatie & astma
  • Stress & spanningsklachten
  • Burn out
  • Vastzittende patronen/emoties

En wil je graag:

  • Een verbetert adempatroon
  • Meer rust en ontspanning ervaren
  • Beter slapen
  • Meer inzicht in jezelf en in welke situaties je jouw ademhaling kan verbeteren
  • Af van allerlei klachten die door een beperkte ademhaling worden veroorzaakt
  • Los komen van vastzittende patronen/emoties
  • Meer rust in je hoofd ( hoe rustiger je ademhaling, hoe rustiger je brein)
  • Beter bij je gevoel kunnen en blijven
  • Beter omgaan met stress

Kom dan ervaren wat ademcoaching voor je kan doen..

Ademhalen, je doet het de hele dag. En het gaat gewoon vanzelf. Het is je belangrijkste bron van energie.

Adem je op de juiste manier dan benut je je longcapaciteit volop. Dat geeft veel energie. Levensenergie! En het mooie is dat je dan meteen ook een heleboel afvalstoffen uit je lichaam verwijderd. 

Wanneer er dingen in je leven gebeuren die stress opleveren zoals ziekte ,verdriet of verlies bv. kan je adem geblokkeerd raken. Adem je oppervlakkig, dan gebruik je maar een klein deel van je longcapaciteit. Daar kan je behoorlijk moe van worden.

Je ademhaling is direct verbonden met zowel je emoties als de rest van je lichaam.

Onderdruk je bv. je emoties, dan wordt goed ademen een stuk lastiger. Door het toepassen van ademtechnieken, kan je deze (onbewuste) patronen en blokkades opheffen en zonder dat je nare ervaringen opnieuw hoeft te beleven en ze zelfs helen. Hoe mooi is dat!

Ademcoaching is ook prachtig te combineren met massagetherapie. Wat je letterlijk en figuurlijk losmaakt met de ademcoaching kan je verder verdiepen en loslaten tijdens een massage.

Vergoeding van de ademcoaching is afhankelijk van je zorgverzekeraar en het pakket dat je daarbij hebt afgesloten. Nieuwsgierig geworden? Voor 64 euro weet je wat het jou doet.

Tip:

Tel je ademhaling eens meteen als je wakker wordt. Je ligt dan nog in bed. Een in-en uitademing telt als 1 ademhaling. Adem je vaker dan 6 tot 8 keer per minuut, dan weet je dat je onnodig veel energie verliest en daardoor klachten kan gaan ervaren.